dreamteams

Direktlänk till inlägg 8 juni 2016

Upp i sadeln igen!

Av Emelie Nelly Stange Ängerek - 8 juni 2016 21:48

Äntligen fick jag sitta upp i sadeln igen. Efter 4 veckor på marken tycker jag det var dags igen även om jag innte kan använda skänkeln som jag vill och har lite svårt att inverka på hästen men det gick bra. Tess var super pigg eftersom att hon ståt på bete i 3 veckor och inte gjort så mycket. Men det gick bra och har även hittat en sadel som både passar mig och hästen vilket är super och hon verkar trivas i den och jag med. Det blev bara skritt i paddocken som räcker bra. Hon var väldigt duktig för att vara så pigg.

 

Sen så har jag en liten nyhet eller vad man ska kalla det och det är att i sommar ska jag rida en till travare som står i samma stall som heter Calle och han är 20 år och lite mer utbildad så det ska bli kul. Idag red jag han för första gången. Det blev dressyr i paddocken och han var jätte duktig och var fin i form för att ha ståt väldigt länge. Det blev barbacka då vi inte hittade sadelgjorden till dressyrsadeln, så imorgon ska jag prova Tess sadel och se om den passar för isåfall kommer det bli bra och så ska vi fixa en sadelgjord till dressyrsadeln.

 

Så vi får hoppas på att det här blir bra, men det känns bra och Sussan är nöjd så vi har en rolig sommar framför oss med två hästar och Fajk iblnd också så det blir toppen! ~E

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Nelly Stange Ängerek - 17 september 2016 20:44


Nu var det ett bra tag sen sist jag skrev. Det har hänt mycket under den tid som jag inte har uppdaterat. Både negativa och possetiva saker. Min lilla donna har varit halt. Hon hade troligtvis gått in i en pinne eller något för hon var svullen på ben...

Av Emelie Nelly Stange Ängerek - 8 augusti 2016 22:12

Det har hänt mycket sen sist ja skrev här, men jag hoppas att det är bra med er och jag ska försöka börja skriva lite mer då och då när jag har tid och lust. Men en som sagt har en hel del hänt. Det går framåt i ridningen med min lilla gris. Tess spr...


På schemat i dag när vi tränade fokuserade vi på upp höjda bommar bara 10 cm alltså kavalleti. Jag började med att lösgöra honom i bogarna och böjde igenom honom så att han får igång frambena tills det var dag att galoppera över bommarna. Han var j...

Jo som i rubriken så tänkte ja prata lite om min häst, hans karriär som tävlingshäst inom trav och hans nya liv som min bästa vän. First W.I.C föddes den 30 maj 2002 och hand mamma heter Crowns Elaiza och hans pappa är Spotlite Lobell som kommer ifrå...

En fråga jag brukar få är om jag är proffsfotogarf. Svar nej, de är jag absolut inte. Jag är bara hobby fotograf som tycker det är roligt att fotografera hästar, katter, hundra, natur osv. Jag är absolut inget proffs inte ens inärheten. Jag gör det s...

Presentation


Vi är två tjejer med varsin ridtravare. Vi utbildar dom från travhästar till ridhästar. Här kan ni följa våran resa tillsammans med våra underbara hästar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er


Ovido - Quiz & Flashcards