dreamteams

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2016

Hoppning

Av Emelie Nelly Stange Ängerek - 8 augusti 2016 22:12

Det har hänt mycket sen sist ja skrev här, men jag hoppas att det är bra med er och jag ska försöka börja skriva lite mer då och då när jag har tid och lust. Men en som sagt har en hel del hänt. Det går framåt i ridningen med min lilla gris. Tess springer på bra och hon har utvecklats enormt mycket på bara några veckor. Andra kanske inte ser det men jag känner det när jag rider. Hon har börjat lyssna mer på min röst vilket är super bra. Det har ju gått lite upp och ner, vissa dagar är bättre än andra. Men nu har hon börjat acceptera mig mer. 

 

Hon har både löshoppat och hoppat vanligt. Hon har slagit sitt höjd rekord i löshhoppning till 1 meter med stor marginal, på bilderna hoppar hon närmare 115cm så det är ju bra att hon är rädd om tassarna. 

 

Idag blev det lite hoppning med ett titt hinder. Hon sköte sig bra och tror sista språngt hamnade på någonting mellan 80-90 cm. Så jag är super nöjd med henne idag. Dock så på något vänster fastnar hon med tränset i stallet så hon trog sönder nosgrimman på tränset, hon är ju inte den smartaste och hon tror att man kan klia sig på allt, men hon fick ingen skada så det var ju tur det. 

 

Men nu finns det inte så mycket mer att säga än att vi får se om det blir någon hoppträning på torsdag. Det beror helt på om vi hittar någon transport vi får låna. Annas får det bli någon annan gång men det skulle vara så sjukt kul om det blev av, men det var nog allt jag hade att säga för den här gången. Hejdå! ~E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Nelly Stange Ängerek - 17 september 2016 20:44


Nu var det ett bra tag sen sist jag skrev. Det har hänt mycket under den tid som jag inte har uppdaterat. Både negativa och possetiva saker. Min lilla donna har varit halt. Hon hade troligtvis gått in i en pinne eller något för hon var svullen på ben...


På schemat i dag när vi tränade fokuserade vi på upp höjda bommar bara 10 cm alltså kavalleti. Jag började med att lösgöra honom i bogarna och böjde igenom honom så att han får igång frambena tills det var dag att galoppera över bommarna. Han var j...

Äntligen fick jag sitta upp i sadeln igen. Efter 4 veckor på marken tycker jag det var dags igen även om jag innte kan använda skänkeln som jag vill och har lite svårt att inverka på hästen men det gick bra. Tess var super pigg eftersom att hon ståt ...

Jo som i rubriken så tänkte ja prata lite om min häst, hans karriär som tävlingshäst inom trav och hans nya liv som min bästa vän. First W.I.C föddes den 30 maj 2002 och hand mamma heter Crowns Elaiza och hans pappa är Spotlite Lobell som kommer ifrå...

En fråga jag brukar få är om jag är proffsfotogarf. Svar nej, de är jag absolut inte. Jag är bara hobby fotograf som tycker det är roligt att fotografera hästar, katter, hundra, natur osv. Jag är absolut inget proffs inte ens inärheten. Jag gör det s...

Presentation


Vi är två tjejer med varsin ridtravare. Vi utbildar dom från travhästar till ridhästar. Här kan ni följa våran resa tillsammans med våra underbara hästar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er


Ovido - Quiz & Flashcards