dreamteams

Alla inlägg under september 2016

Av Emelie Nelly Stange Ängerek - 17 september 2016 20:44

Nu var det ett bra tag sen sist jag skrev. Det har hänt mycket under den tid som jag inte har uppdaterat. Både negativa och possetiva saker. Min lilla donna har varit halt. Hon hade troligtvis gått in i en pinne eller något för hon var svullen på benet och vit kotan så var hon jätte svullen och hade som en "knöl" som var lika stor som en pingisboll med ett sår på som varade och hade sig ett bra tag. Så dom sista dagarna av sommarbetet fick hon tillbringa i en mindre hage med Fjollan som sällskap. Hon stog i två veckor innan hon blev bra igen. Så idag var det fjärde gången jag red henne efter såret hon hade. Nu är hon piggare än någonsin och vi fortsätter kämpa på här. 

 

Men till det possetiva, vi ska ta Tess på foder. Det har varit mycket om och men fast nu så blir det äntligen bra. Det var prat om att hon skulle säljas osv, men nu är det jag och hon mot alla. Nu behöver jag inte vara rädd att mista henne på det sättet. Hon är min lilla ängel som alltid finns här för mig så då ska hon stanna här hos mig så att jag kan ge tillbaka allt hon har gett till mig. Jag skiter i vad alla andra säger, hon ska stanna hos mig. Jag skiter i om vi inte kommer någonstans, det spelar ingen roll för mig för att hon är den jag älskar mest utav alla. Kärlek är viktigare än framgång.

 

Nu till dagens ridpass. Vi red på stubbåkern med fint sällskap idag. Det blev bara skritt eftersom att hon inte är igång än. Det blev volter på en över pigg häst som hellre ville trava som kompisen fick göra. Det var skönt att få komma ut lite och arbeta då vi både gillar stubbåkrar bättre än paddocken eftersom att det finns mycket mer ytta att vara på. Nu får vi bara hoppas på att hon är redo för att börja söka sig neråt så att vi kan få lite muskler på henne, men vi tar det dag för dag och här har vi inte bråttom.., hon får ta det i sin takt för jag vill absolut inte pressa henne även fast jag ibland vill mer än vad hon förstår. Men huvudsaken är att det slutar bra och det kommer det nog göra.

 

Juste! idag var jag och Nelly på loppis. Jag hittade ett täcke för 150kr. Dock va det ett stalltäcke men det kan hon ha under sitt regntäcke när det börjar bli kallare ute. Och Nelly köpte en martingal för 100kr. Båda är nöjda och glada och allt passade bra när lite extra hål var gjorda ;)

 

Imorgon blir det bio med fint sällskap igen och lite mys och pyssel i stallet på kvällen. En toppen helg med andra ord tillsammans med dom bästa! Ha det bra nu och ha en fortsatt bra helg :) ^E

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi är två tjejer med varsin ridtravare. Vi utbildar dom från travhästar till ridhästar. Här kan ni följa våran resa tillsammans med våra underbara hästar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er


Ovido - Quiz & Flashcards